Хитрощі ресторанів, на які ми ведемося

0
142
Хитрощі ресторанів, на які ми ведемося
Хитрості ресторанів, на які ми ведемося

Хитрощі ресторанів і кафе, які застосовують щоб змусити вас з’їсти зайвого і переплатити.

Всі знають, що реклама їжі — це повне брехня. Зате в ресторані начебто все на виду: меню, тарілка — для обману просто не залишається місця. Вірно? Зрозуміло, немає. Ресторани намагаються розвести нас на гроші точно так само, як виробники продуктів. Ось лише кілька найвідоміших способів.

1. Ресторани зацікавлені в тому, щоб ви сиділи в кутку

Якщо, заходячи в ресторан, ви першим ділом шукаєте затишне місце подалі від очей інших відвідувачів, то у нас для вас гарні новини: майже всі ресторани зацікавлені в тому, щоб таких місць в залі було якомога більше.

Причина проста: згідно дослідженням, відвідувачі замовляють більше, якщо їх ніхто не бачить. Більш того, в такому випадку відвідувачі їдять більше шкідливу їжу: число замовлених десертів корелює з тим, де саме розташовується столик, за яким їх замовляють.

Є й інше, більш очевидне пояснення: на комфортному місці ви просидите довше. З цієї причини в Starbucks стоять круглі невеликі столи — щоб самотні відвідувачі відчували себе затишніше.

Але на це орієнтовані далеко не всі заклади: ті, кому вигідніше схема «прийшов, поїв, заплатив, пішов», швидше за поставлять жорсткі невеликі стільці, ніж м’які крісла. Тому по меблях легко визначити політику закладу.

2. Спеціально кладуть шоколадку або жуйку в рахунок, щоб ви залишили більше чайових

Коли всі страви вже з’їдені, приємно разом з рахунком отримати додаткову вкусняшку: цукерку, шоколадку або жуйку. Думаєте, ресторани роблять це тому, що піклуються про вас?

Нітрохи. За статистикою, подібні дрібниці прямо впливають на розмір залишених чайових. Навіть намальована на чеку посмішка або підпис «Спасибі!» збільшують кількість грошей, залишених на чай. А великі чайові означають, що можна менше платити офіціантам …

3. Складають меню таким чином, щоб найдорожчі страви були на виду

Зайдіть в будь-який ресторан і відкрийте меню. Якщо його складали профессіонали то ви побачите, що страви там розсортовані як завгодно, але тільки не за ціною.

Неважко здогадатися, навіщо це потрібно: щоб відвідувачі не заглядали відразу вниз списку в пошуках найдешевших страв. Найдорожчі позиції завжди розташовуються на найвидніших місцях — вгорі і в центрі сторінок. Зображення дорогих страв часто оточені рамкою або порожнім простором, щоб відразу кидатися в очі.

Здогадуєтеся, хто поступає точно так само? Правильно, газети! Правила складання меню і смуг в ЗМІ одні і ті ж, тому що виходять з одного принципу: погляд повинен відразу падати на найважливіше / дороге. Тому, якщо перед походом в новий ресторан ви вирішите замовити перше, що попадеться вам на очі, готуйте гаманець.

4. Створюють штучну різноманітність

Ви ніколи не замислювалися, в чому практична користь від прикраси страв? Зрозуміло, що в дорогих ресторанах зобов’язують рівень і естетика, але в ресторанах дешевих і середньої руки — навіщо? Адже навіть в глухій їдальні на пюре обов’язково лежить гілочка петрушки. Який у цьому сенс? Відповідь коротка: це створює штучну різноманітність.

Наш мозок не просто легко, а дуже легко обдурити.

Покажіть йому багато різнокольорових цукерок упереміш, і він розгубиться. У підсумку ви з’їсте в півтора рази більше цукерок, ніж в разі, якби вони були розсортовані за кольорами, — доведено в експерименті. Чи треба говорити, чому драже завжди роблять різнобарвним?

З іншого їжею те ж саме. Колись ми жили на деревах (а по еволюційними мірками з тих пір пройшло зовсім небагато часу), і наш мозок так охоче реагує на яскраві кольори, тому що вони дуже схожі на стиглі фрукти. А якщо їх багато, то мозок просто-напросто перезбуджуєтьсяі змушує з’їдати більше.

Ось чому у всіх ресторанах, де є шведський стіл, страви завжди такі строкаті: чим більше квітів перемішано, тим більше ви з’їсте.

5. фальсифікують запахи, щоб у вас розігрався апетит

Одні з найдавніших ділянок людського мозку — це центри нюху. Ніщо не діє на нашу підсвідомість краще, ніж запахи, і це прекрасно знають маркетологи.

Ось вам наочний приклад: мережа фастфуд-пекарень Cinnabon запатентувала спеціальну піч з мінімальною вентиляцією, щоб встановлювати її в своїх кафе в аеропортах і торгових центрах. Все для того, щоб запах свіжої випічки і кориці доносився до вас за багато метрів до закладу.

З забавною трудністю одного разу зіткнулися в Starbucks: компанія півроку вирішувала проблему сирних сендвічів. Справа в тому, що запах сиру перебивав весь кавовий аромат в кафе. І поки в компанії не знайшли вихід, сендвічів з сиром не було в продажу — настільки важливі запахи для ресторанного маркетингу.

6. Вішають на стіни телевізори, щоб вас відвернути

Наостанок скажемо про те, про що всі і так прекрасно знають: ресторани вішають на стіни телевізори і включають музику, щоб відвернути увагу відвідувачів. Менше уваги, більше з’їденого — принцип, перевірений часом!

А ось маловідомий факт: емоційні фільми змушують людей їсти більше. Існує ще й така статистика: мелодрами допомагають продавати в кіно більше попкорну, ніж комедії. Зате новини або інтерв’ю не особливо затягують глядачів, тому ви навряд чи побачите в ресторані канал новин.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here